2009. február 17., kedd

Kirandulas a Nagy Almaba

Ujra azzal kell kezdenem, hogy ez baromi jo tura volt! 4 nap New Yorkban, jo tarsasagban nem is lehetett volna jobb...A kezdes megint kicsit kalandosra sikeredett. Kezdem azt hinni, hogy a legitarsasagok direkt akarnak mindig kib...ni velem. Mikor odaertem a portlandi repterre, kozoltek, hogy a New York-i gepet toroltek, mert szeles az ido. Eloszor jott a kedves mosoly emberunk reszerol, hogy semmi gond, mert holnap reggel 6kor van egy gep, amire ingyen atrak. Aha, gondolod te!
Lenyeg a lenyeg, megmondtam, hogy este mindenkepp ott kell lennem, igy nagy nehezen atment a Delta pultjahoz, es atrakott a majdnem teljesen ures gepre. Ket orat vartam pluszban a repteren, de legalabb este 11re ott voltam NY-ban.

Elsore el sem hittem hogy mar New York felett vagyunk. Az 55 perces utbol majd 15 percet toltottunk felette. Tenyleg baromi nagy ez a varos!
Feri kijott elem, igy egybol mentunk be a Times Square-re. Meg ejfelkor is jo sokan voltak, En aki eddig azt hitte, hogy Londonban a Picadilly milyen jo az 5 darab neonreklamjaval, gyorsan radobbentem, hogy itt tenyleg minden hatszor akkora, mint Europaban. 4 haztombon at voltak tele a hazak neonokkal. Nem tudom mennyi jon at a fotokrol, de baromi jo latvany volt!

Feri elmondasa szerint a latin gettoban lakik, de annyira nem volt veszes a kornyek.

Egy kis terkepeszet NY-bol, hatha meg nem volt ott mindenki. Mi csak Manhattanben csak egy kis reszet alkotja a varosnak. Itt K-NY-I iranyban vannak a szamozott utcak (tisztara, mint Kereszturon, de azert 517ig nem mennek el), es E-D-I iranyba a Sugarutak. Az elso utca a Szabadsag-szobor fele eso reszrol kezdodik Delen. A Times Square a 42iknel, a Central park pedig a 60as kornyeken kezdodik. Mi a 138adikban laktunk (ha jol emlekszem), ami csak kb a sziget ketharmadanal volt, de igy is tobb mint felora metrozas volt az elso utcatol. Ezekbol annyi van, hogy ember legyen a talpan, aki megtanulja a megallokat. Es persze nem szaroznak annyit egy vonal megepitesevel, mint az otthoni negyessel…

Penteken kezdodott a varosnezos program. Talalkoztunk Petivel, meg Szabival, akik Bostonbol jottek at. Igy 4en vagtunk neki a varosnak. Vettunk NY pass-t, amivel csomo helyre be tudtunk menni. Probaltunk minel tobb mindent megnezni, de azert egy-ket dolgot ido hianyaban kihagytunk.

A kepeket lathatjatok a lenyeget: Times Square, Empire State Building (sotetben piros karimaja van), Rockefeller center (Magyar zaszloval egyutt lefotozva), Guggenheim museum (ives epulet), Central park, Szabadsag szobor, Tozsde epulete stb…

A reszletes napi programokrol most nem irok, inkabb egy erdekes sztori. A hajozas soran osszehaverkodtunk ket magyar sraccal. Az egyik veszpremi gyerek volt, es kedden este kapott ajandekba a szulinapjara egy 4 napos NY-I utat a haverjaitol. Szerdan reggel indulhatott is. Az egyik kepen rajta is van. Sapkas srac a discoban keszult kepen. A masik sracrol meg kiderult, hogy evfolyamtarsak voltunk, es tavaly vegzett vezszerven. Kicsi a vilag.

Voltunk a Madison Square Gardenben is, ahol az 55-os cipot lefotoztam. Es meg ram mondjak, hogy nagy batar labam van. Ez egy James nevu Knicks jatekose volt.

Sikerult meg egy reggelig tarto buliba belecsoppeni, es utani idegen enyhen ittas (orjongo feketek) arcokkal hotdogot enni es kozos fotot kesziteni!

A tura legjobb resze szamomra a hajozas, es a ket toronylatogatas volt. Mar emlitettem, hogy felhokarcolo orult lettem Chicago ota, es itt kielhettem magamat. Kb 550 kepet csinaltam a 4 nap alatt, igy ha valaki hianyol valamit a kepekrol, szoljon mert van boven, csak nem akartam ezret feltolteni. Igy is majd 2 oraig tartott, mig ezek felkerultek.

Roviden ennyi volt a negy nap. Nem fert minden bele, amit akartam megnezni, de legalabb van okom ra, hogy visszamenjek meg egyszer! Es vasarlas is kimaradt!
Tenyleg nem eleg 4 nap NY-ra.


Ui: utolso nap meg sikerult lekapnom a MI AUTONKAT IS. A bacsi, aki a kormanyra radolve vezet is lehetne magyar, csak a kalapja hianyzik.





























2 megjegyzés:

Unknown írta...

Klassz :)

akos írta...

jók a képek meg a szöveg is! fejlődsz. :)
Portlandben mi a helyzet? itt szakad a hó, káosz az egész városban!