2009. június 10., szerda

Ujra nyugis hetkoznapok, de azert nem unalmasak

Mostanaban ujra elem a portlandi emberek nyugodt hetkoznapjait.

Jojjon az elmult egy-masfel het idorendi sorrendben. Elkezdtem a gyurason es kickball-on kivul mas sportokat is uzni es kiprobalni. Az elso a sorban mult csutortokon volt a baseball. Brian kollegam elvitt egy baseball batting cage-ba, ami olyan mint a driving range a golfozoknak. Na jol megaszondtam mi? Ha talan megse, akkor egy kerek bazi nagy ketrecet kepzeljetek el, aminek a kozepen van 7-8 adogatogep, es vannak utohelyek korbe. Valami ilyesminek kell elkepzelni.
Mindegyiknel mashogy jon a labda, es van baseball-os, meg softball-os (nagyobb a labda es lassabban jon) elutohely. Mi softball-osra mentunk, es egesz jol sikerult az elso baseball-ozasom. Kb 70-80%at eltalaltam a labdaknak. Meg is lettem dicserve, hogy europai gyerek letemre eleg jol csinaltam. Na de ha osszehasonlitjatok kettonk beallasat, kicsit tettenerheto a technikamon a golfos beutes. Elismerem, hogy Brian technikaja talan jobb egy fokkal.:)

es az europai technika. Nagyon rakoncentral, es

siker!
A masik jo idotoltes a tozsde zarasa utan egy jo kis golfozas az 5 percre levo golfpalyan.
A nagyszulok kedveert kulon kiemelem, mert ok is olvassak a Maki blogot, hogy a szivar csak kellek volt, es a kedvenc Akos unokajuk nem szokott ra cigire, meg mindig az a kedves, kis szeretetremelto gyerek, mint aki otthon volt.:) Golfozni Garryvel mentem el, aki Priscilla nevu kolleganom ferje.Priscilla-t elkuldtek ket napra egy penzugyi konferenciara, hogy felugyelje a Richard Brothers standot, ezert raert Garry es elvitt golfozni. Iden eloszor fogtam utot a kezembe, es persze bemelegites nelkul mentunk jatszani. Annyira nem volt rossz az eredmeny, mint amire szamitottam, de azert lehet majd hova fejlodni. 9 lyukra volt csak ido, es 51et utottem. A palya kicsit dimbes-dombos volt, de egesz szepen karban volt tartva. Legnagyobb meglepetesemre a berelt utoszett Cobra volt, es 40 dollart fizettem greenfeevel egyutt ertuk. Barati ar, es ha korabban megyunk akkor jatszhattunk volna tobbet is. Ime par kep a gondterhelt hetkoznapjaimbol.:)

Hetvegen kivetelesen itt maradtam, mert vasarnap volt a nagy Old Port Festival. Rovid video a helyi csatorna adasabol.

En jobbra szamitottam, de sokat nem is voltam benn a tomegben. A video alapjan sem tunik egy marha jo festivalnak. A fiatalok nagy resze a kikoto fele vette az iranyt, es a kocsmaban, vagy a lekeritett teraszokon toltotte a napot. Persze most is lattam muanyag poharral setalgato embereket, es meg mindig nem terek napirendre, hogy mikent lehet sorsator nelkul festivalt rendezni. Kesz szenvedes lehet az apukaknak jozanul, coca colat iszogatva figyelni a gyerekekre. Kicsit csalodas volt, de jol elsorozgettunk az egyik kocsmaban utana.
Amugy Portland egyik elovarosaban, Westbrookban (itt lakik Bryan a magyar tanitvany), szombaton tartottak a falunapokat. Vurslival, tuzijatekkal, es persze alkohol nelkul. Nem hiszem el, hogy ezt lehet elvezni. Rengeteg edesseges bode, patkodobalo, cukrozott langost arusito bode. Azt hiszem be kell tornom erre a piaci resre. Bryan-nel beszeltuk is, hogy kene itt nyitni egy sorsators, es elotte gulyasagyuban normalis kajat fozni. Tuti milliomosok lennenk belole. Sajna mar sotet, igy nem tudtam jo kepet csinalni.
Bryan mar annyit segitett, es nagyon oda van a magyar dolgokert, ezert atmentem hozzajuk magyar vacsit fozni. Szereztem unicum-ot is a kedvenc New Hampshire-i liquor store-ban, es fenseges marhaporkoltet dobtam ossze. Miota van igazi magyar paprikam, es eros pistam, csodas dolgokra vagyok kepes a konyhaban.:))
Lassan egy hete nincs kocsim, mert elvittem muszaki vizsgaztatni, es talaltak rajta 3 kisebb javitanivalot. Elvileg nem lett volna semmi komoly, de a kedves autoszerelo, amikor vette le az ekszijat eltorott vmi alkatreszt, amiert persze o nem felelos az uzletszabalyzat szerint. Hat azt hittem a guta ut meg, es jol szetverem a fejet egy franciakulccsal. Kepes lett volna 500 dolcsit kiszamlazni annak az alkatresznek a potlasaert. Gyorsan megkertem egy-ket ismerost hogy segitsen, es ugy nez ki, hogy Bryan segitsegevel beszereztuk az eltorott alkatreszt potom aron. Igy az 1400 dolcsis szamlabol vsz lesz 4-500as, ami mar egy fokkal baratibb. Azt kell hogy mondjam, ezek az autoszerelok majdnem olyan gatlastalan szemetek, mint nehany otthoni kollegajuk. Siman lehuzna ketszer annyira, csak mert kulfoldi vagyok!
Mar majdnem buszra is szalltam a heten, de azert sikerult elkerulni. A kollegak vagy Bryan mindig felvesz reggel v este, igy nagyon jo dolgom van. Tegnap viszont elsetaltam ittletem alatt eloszor a konditerembe (aki 17 evesnel oregebb, az tuti nem tett meg ilyet itt Portlandben). Volt is vagy fel ora egy iranyba. Ennek oromere ma nem is mentem el. majd ha ujra lesz kocsi!
Meg kicsit tobb mint ket hetem van Richard Brothers-nel, utana bo egy het pihi es szabi. Mar alig varom, hogy ne kelljen reggel dolgozni menni, de aztan meg ujra jon a nagy hajtas, es valoszinuleg nem csak 5ig kell huzni az igat. De eleg is panaszkodasbol, mert azert megse olyan szar itten!
Sziasztok!

Nincsenek megjegyzések: