2010. január 24., vasárnap

Road trip csucspontja: utazas a Hawaii-ra

Hawaii – mit is mondjak, nagyon-nagyon szuper hely. Csodas kis sziget az ocean kozepen. Ez volt a Road trip-em utolso allomasa, es talan a leginkabb vart uticel. Tudjatok, aki a Magnum sorozaton nevelkedett, annak nem kell magyarazni. Nosztalgia gyanant a focimdal itt.
San Francisco utan Seattle fele vettem az iranyt, mert ott talalkoztam Ferivel, es onnan ment a gepunk Honoluluba. Egy kis valtozas tortent az utitervunkben, igy volt egy fel napunk Seattle-re es csak szombat este hagytuk el Seattle-t. A post vegen majd errol a varosrol is irok, de elobb jojjon Hawaii.
Hawaii a szigetcsoportnak a neve es tobb kisebb nagyobb szigetbol all. Mi a leginkabb latogatottabb Oahu-n voltunk. Szombat keso este ertunk oda, de szerencsere mindent sikerult elore ledumalni a hotellal, igy vart minket a kulcs, es miutan ledobtuk hajnal egykor a cuccainkat, irany volt Honolulu foutcaja. Olyan kozepesen zsufoltnak tunt, es jo nehany pubot meg szorakozohelyet lattunk. Minket inkabb a 2 sarokra levo tengerpart vonzott, igy oda vezetett elso utunk. Waikiki beachen laktunk, amire gondolom joparan emlekeztek a Hotel nevu tarsasjatekbol (2ik legdragabb szalloda volt New York utan). Szoval ott csodalkozva bambultunk ki a fejunkbol, mert mar sotetben is eleg jol nezett ki. Es hogy 20 fok volt ejszaka is, hat az valami csodas volt! Utana azert egy-ket sort bedobtunk, majd a 3 oras idoeltolodas miatt gyorsan ki is doltunk.
Ha egyszer lesz sajat CD-m, tuti ez megy a boritojara!

Vasarnap reggel volt egy rovid orientacio, arrol hogy milyen programokat ajanl a hotel, mire figyeljunk, es egy rovid gyorstalpalo a sziget nevezetessegeirol. Persze a lenyege az volt, hogy mindenkepp fizessunk be vmilyen turara, mert kulonben el fogunk tevedni, meg nem fogjuk tudni hova kell menni. Azert nem volt ennyire veszes a helyzet, csak szeretik elhitetni az emberrel itt is, mint mindenhol mashol, hogy csak a szervezett ut a jo. Mi inkabb a kalandozo, portyazo verziot valasztottuk.
Oahu-n eleg suru a buszhalozat, ami azt jelenti, hogy a sziget minden reszebe megy busz, DE baromi lassuak (minden sarkon, es lampaoszlopnal megall) es ha elhagyod Waikiki-t, akkor ritkan is jarnak. Elsore meg nem hittuk, hogy tenyleg ennyit szamit, ezert 2-3 napig meg buszoztunk, de aztan kocsiberlesre is sor kerult.
Egy rovid Waikiki-s strandolas utan, elso uticelunk a Diamond Head hegy/nemzeti park volt. Ez Waikikitol kb 10km-re volt, es egy szuk oras setaval lehetett felmenni a hegytetore. Haaaat, innen lattunk eloszor viszonylag magasabbrol a szigetet. Ime a kepek. A varosok sorban, Waikiki, majd mogotte egybol Honolulu. Utobbi az allam kozpontja, ahol a kormanyzati epuletek, bankok stb vannak. Szerencsere nem olyan nagy, igy nem rontja annyira a kepet a felhokarcolok latvanya.

Hazafele inkabb setaltunk egy darabon, hogy elkapjuk a naplementet a parton. Ez sem volt szar latvany!:D

Masnapra egy aqua park latogatas (Wet n’ Wild) volt betervezve, ami a sziget nyugati felen volt. Ropke masfel oras buszut, es ket atszallas utan oda is ertunk. Kicsit csaladias volt, ertsd: nem voltak olyan csuzdak, amin beszarsz, ha lecsuszol. Mindegy, lenyeg hogy elvoltunk, jo ido volt, es volt hideg sor. A buszozas elsore azert is tunik jo otletnek, mert vehetsz 4 napos jegyet 24 dollarert, ami barati ar, de ha sima jegyet vessel, akkor az csak 2be kerul. Szoval joval olcsobb, mint a kocsiberles, viszont joval idoigenyesebb. Hetfon meg megneztunk Honolulu belvarosat, ami nem volt egy nagy szam. Munkaido utan, szinte teljesen kihalt volt. Altalaban az elet Waikiki-n van, nem pedig itt.

Barmennyire is szegyen, altalaban estere mindig jol elfaradtunk, mert reggelente probaltunk idoben, kb fel 8-8kor felkelni, ezert oriasi ejszakaba torkollo party csak egyszer-ketszer volt. De azert igyekeztunk jo sokat maszkalni, es keso este visszamenni a szallasra. Meg szerencse hogy szinte mindenhol volt strand, ahol meg lehetett allni napkozben egyet csobbanni, meg napozni.

Kedden mar kocsit bereltunk, amivel egy ujabb dolgot pipalhattam ki a bakancslistamrol: Cabrio Ford mustang. Azta, de jo volt kabrioval szelni az utakat, es csak ugy uvoltetni a zenet kozben! Ez az az eleterzes!!! Aki ilyesmiben gondolkozik, nezzen ra mondjuk a www.hotwire.com -ra, mert ha szerencsed van akkor fel aron talalhatsz kabriot. Aznapi program a North Shore es kornyeke volt, ami arrol hires, hogy a vilag legjobb szorfos paradicsomainak egyike. Oriasi hullamok vannak, es rengeteg profi szorfos szeli a hullamokat. Mondtak, hogy most nem az igaziak a hullamok, mert csak 3-4 meteresek, de elozo heten 8-10 meteresek is volt. A szallason kaptunk kicsi hasalos szorfdeszkat ( boogie board), amivel mi is tudtunk menni be a hullamokba, de szarazfoldi patkanyok reven csak probalkoztunk, viszont marhara elveztuk. Egesz meglepo milyen konnyen dobalta, es vagta oda a homokparton a hullam meg az en hab testemet is. Kozben ettunk lakokocsis lacikonyhabol sult, fokhagymas rakot, meg beneztunk egy fasza kis vizeseshez a Waimea parkban. Nem rossz hely, hogy a vizeses ala beuszhatsz (foto kotelezo volt). Megint par kep:

Kovetkezo napra a Kualoa ranch-csel kezdtunk, ami jopar filmforgatas helyszine volt mar. Pl: Jurassic park, Lost, a tobbit mar elfelejtettem. Ez egy tobb szaz hektaros farm, ami hegyekkel van korulveve, van sajat tobb szaz fos tehen csordaja, es az egesz erintettlen zold terulet. Nezzetek! A turat itt egy hatkerekes svajci katonai dzsippel csinaltuk. Szinten baro volt.

Ezen a delutanon volt talan az egyik kedvenc program, amin reszt vettunk. A Huanama bay egy olyan obol, amit az egyik vulkankitores soran sziklakkal felig elzartak a tengertol, igy egy vedett resz alakult ki, ahova a ragadozo halak, capak nem tudnak bemenni. Es hat itt lehet szuper jol pipaval buvarkodni. Azt kepzeljetek el, hogy uszol az egy-harom meter mely vizben, es uszik mellettek egy meter hosszusagu teknos, vagy 70-80 centis halak, akiket baromira nem zavar, hogy belebambulsz a kepebe, es probalsz utana uszni. Felejthetetlen elmenyek egyike. Az en fotoim nem igazan adjak at az igazi latvanyt, mert ez volt az a delutan, amikor esett az eso, de itt talaltok jobbakat.

Hawaii-on eleg egyenletes a homerseklet, es nem kell aggodni a fagyok miatt. Amig ott voltunk, stabilan 26-28 fok volt a homerseklet, de mondtak, hogy az eves atlagos hoingadozas mindossze 7 fok. Nem rossz mi? Nyaron 32-33 fok, telen 26-27. Azt hiszem el tudnam viselni hosszabb tavon!
Masnap a strandolase volt, igy probaltuk atvenni a parton doglunk, szorfozgetunk, koktelt iszunk eletstilust. Ment is, de azert volt meg hatra latnivalo. Sajna ekkor mar csutortok volt, es pentek keso este indult a gepunk. Utolso napra maradt Pearl Harbour megtekintese. Gondolom mindenkinek ismeros a hely neve, amit a japanok 1941ben lebombaztak, es ezzel bevontak az USA-t is a masodik vilaghaboruba. A sziget elleni tamadas mindossze 2 oraig tartott, de ez volt a legnagyobb veszteseg az amerikai hadsereg szamara hajok, es repulogepek szempontjabol. Emiatt oriasi tiszteletben tartjak, es nemzeti emlekhely. Nehany csatahajo, meg mindig ott van a kikitoben elsullyedve, es van olyan, amibol meg mindig szivarog kozel 70 ev utan az olaj.

Hat roviden, es csak nagyon vazlatosan leirva igy telt a szuk egy hetunk Ferivel Hawaii-on. Mondhatom, hogy orok elmeny lesz, es remelem hogy less alkalmam visszamenni, mert volt ami kimaradt belole (pl. vulkan tura a Big Island-en).

A visszauton megint volt fel napunk Seattle-be, mivel csak este indult vissza a gepunk New Yorkba. Seattle, a Starbucks es a Microsoft “szulovarosa”, amugy meg egy nagyon zold, elheto, oceani klimaval rendelkezo varos Washington allamban. Van egy kb 150 meter magas Space Needle nevu kilatotornya, amit meg a vilagkiallitasra epitettek a 60as evekben, hires a piaca, es nem utolsosorban itt van eltemetve Bruce Lee. Utobbira veletlenul jottunk ra, mert a Hawaii-rol visszafele tarto gepen Feri latta egy filmben, hogy elment vki megnezni Bruce Lee sirjat. Hat akkor mi sem hagyhattunk ki! Az utolso adag fotok. Kepek majd kesobb jonnek. Bocsi

Ezennel veget ert a 15 honapos amerikai kalandom, ami alatt rengeteg jo helyen jartam, szuper helyeken dolgoztam, es embereket ismertem meg. Remelem sikerult elvezetesen, es szorakoztatoan irni a blogot. Nem fogom letorolni, mert nekem is jo less idonkent visszanezni, hogy mit is csinaltam es mere jartam ezalatt az ido alatt, meg persze hatha talalnak benne hasznos informaciot az Amerikaba igyekvok is.
Koszonom mindenki aki olvasta, es kommentelt!

Sziasztok!
Áki/Máki

Tinkmara írta...

Csodaszép képeket hoztál. És a beszámoló is nagyon jól sikeredett. A képek alapján jól érzted magad. ;)

Niki írta...

Szia gyönyörü fotok!
Igen, ez a szervezett ótra való befizetés dolog mindenhol igy megy sajnos...én is többe nézem ha mehetek az orrom után és nem magyarázzák meg hogy hány percig ülhetek a tengerparton vagy meddig nézhetem a bal oldali szobrot ahhoz hogy legyen még idöm a jobboldalira is....
Ha melegre vágysz nézz el felénk is!Itt Phoenixben még melegebb van!
Puszi!

Tinkmara írta...

Off
Szia, tudom már otthon, de azért én betenném a blogodat a listába!
Kérlek olvasd el ezt a bejegyzést és jelezz vissza, hogy szeretnél-e szerepelni a Külföldön élő magyarok bloglistáján. Köszönöm!