2008. november 5., szerda

Election day

Vegre tortent valami emlitesremelto is az elmult napokban. A tegnapi valasztasrol mar lehet egy kicsit irkalni. Itt eleg szoros volt az eredmeny, es ezert Indianaban probaltak is mindenkit mozgositani. Pl ilyen plakatokat raktak ki a folyosokra:


Jopofa volt, hogy nem festekszoroval firkaltak az aszfaltra es a falakra, hanem mindent zsirkretaval. Nem is rossz otlet, talan otthon is raszokhatnanak erre...



Az eredmenyek itt is eleg gyorsan jottek, mert 6ig lehetett szavazni es 11re mar kiderult, hogy Obama nyert. Gondolkoztam rajta, hogy ne csak neten nezzuk az eredmenyeket, hanem menjunk le a tv szobaba egy-ket haverral. Mikor bementem, hogy leuljek, akkor vettem eszre hogy csak feka diakok voltak benn vagy 20an. Ekkor inkabb kimentem, mert nem akartam kakukktojaskent benn ulni kozottuk. Na mindegy, a lenyeg, hogy kb 11 korul elkezdtek uvoltozni az utcan az emberek, es noi sikolyokat hallottam kinntrol. Na vegre valami izgalmas! Gyorsan raneztem a laptopra, aztan mentem le, mert ebbol nem akartam kimaradni.

Vegul 2 kazahhal bementunk a varoskozpontba ahol a barok vannak, es beultunk az egyikbe, egyutt unnepelni az amcsikkal. Tok fura volt latni, hogy mennyire erzelmesen kezeltek ezt. Lattam az utcan es a kocsmaban is sirni fiatalt, idost, fiut, lanyt. Es fulig ert a szajuk! A kocsik dudaltak, es kiabaltak kifele, hogy Obama, Obama. Tisztara mintha a superbowl-t nyerte volna meg a csapatuk. Egyikukkel dumaltam is, es percekig ecsetelte, hogy mennyire jo, hogy vegre olyan elnokuk lesz, akire buszkek lehetnek, es a kulfoldiek nem bunko amerikaikent fognak rajuk tekinteni. Egesz helyesek voltak. Utana jott a gyoztes beszed, amiben kb minden 5ik mondat a "Yes we can" volt. Ezt meg az egesz kocsma hangosan uvoltotte, ami tok jo hangulatot varazsolt oda.
Vartam, hogy hatha osszecsap majd a McCain tabor az Obama hivekkel, es jonnek a rendorok es lesz nagy ramazuri, de sajna ez elmaradt.:(


Sajnos a tanarok kezdenek elkanaszodni es egy valag hazit adnak, azt hiszik hogy mi is amerikaiak vagyunk es ejjel is akarunk tanulni, meg beulni a nonstop konyvtarba. Ugyhogy mikor 3 korul hazaerek kb 2-3 oram elmegy ezzel, persze a netezes utan. A hetkoznapok igy nem tul izgalmasak, mert mindenki tanul es az esti sportolasokon kivul nem tortenik sok egyeb izgalmas dolog.

Vasarnap elmentem buszozni a varosba egy haverral, es megneztuk a Walmartot. Szerencsere tok olcso ott a tomeny (1,75 literes whisky/gin/bacardi 20 dollar), igy a hetvegi alapozast mar lehet valami hazibuliban, vagy a szobaban tartani. A varos amugy nem tul szep, a szokasos amerikai foldszintes hazikok vannak, es nemelyik eleg lelakott allapotban van. A Walmart pedig tele volt 6 mazsas amerikai emberekkel, akik telipakoltak a kocsijukat mindenfele edesseggel es chips-szel. Talan a foter kornyeke nez ki jol, ahol vannak a barok.

Most mennem kell, mert vege a lyukasoramnak es jon a reading&writing class!

Legyetek jok!

1 megjegyzés:

Anita írta...

Annyira megható ez az öröm:))) Bár legalább nem ölik egymást, ez azért pozitívum.
Itthon minden rendben, bár képzeld Ákos fejét, amikor reggel bebújik a csini ingébe (vasárnap nagybevásárlást tartottunk) és felül a metróra:)))
Képzeld, hétfőn megkapjuk a lakáskulcsokat és kezdődhet a költözés!! Szóval amikor hazajössz, már ihatunk az új kecóban, mert yes we can!:)
Vigyázz magadra, sok puszi!
Anita