2009. június 20., szombat

Tengeri horgaszas - kulon Fath Akosnak dedikalva!!!

A pad vegen egy 5 literes soroshordo van... Ugy ertekeljetek a hal meretet:)))

Utolso portlandi hetvegemen akartam valami izgalmasat igy elmentunk a tengerpartra horgaszni Brett-tel. Szerencsere itt is Aigner Szilardi jostehetseggel vannak megaldva az idojosok, mert a beigert esobol semmi nem valosult meg, sot meg sutott is par orat a nap.

Hetvegere atjott Peti is Bostonbol, hogy korbenezzen Portlandben, meg hogy pusztitsuk az agysejteket. Sajna tul jol sikerult a pentek este, es szombat reggelre valami rejtelyes betegseg kijott rajta. Talan a cianos Coronitat mar o gyomra se birta. Maradtunk ketten Brett-tel, gyorsan megneztuk meddig van dagaly es mikor kezdodik az apaly, aztan irany a tengerpart. Ropke 20 perc kocsikazas utan odaertunk Cape Elisabethre, ami Portlandtol delre van. Ez amugy az egyik legdragabb resze Maine-nek es tele van tengerparti villakkal. Sikerult a Two Lights (ket vilagitotorony) nevu helynel egy jo sziklas reszt talalni. Elkepeszto volt, hogy amint huzodott vissza a dagaly, milyen hullamok voltak, es persze jol el is azott a ciponk. Igy jar, aki azt hiszi, hogy eddig mar ugyse er el a hullam.:) Allitolag ebben az idoszakban a halak is kiusznak egeszen a part kozeleben, es szep nagyokat lehet itt megakasztani.

Nagyjabol 6-7 horgasz volt meg kinn ezen a helyen, es az egyikkel ossze is haverkodtunk. Igazi amcsi figura volt Mark, agyontetkozva, fejkendovel, szivarral a szajaban. Mikor latta, hogy nalam nincs pecabot, odaadta az o tartalek botjat. Megkoszontem, es kb 20 perc utan ki is fogtam eletem eddigi legnagyobb halat. Rappalaztunk, es kb a sziklak szeletol 4-5 meterre kapott ra a csalira. Ime a szepseges halacska:

Sokat nem kellett farasztani, mert kb 2 perc utan megszakoltuk. 3 es fel kilos volt es 65 cm hosszu. Striped bass, amit ha jol sejtek csikos sugernek kell forditani. Szerencsenk volt, mert a helyi szabaly szerint a 20 es 65 centi kozottieket, es a 100 folottieket lehet megtartani. Es nem kellett azzal jatszani, hogy csucsoritve eleri a merethatart. Mikor mondtam Marknak, hogy meg akarom tartani, fogta a halat, es egy egyszeru mozdulattal odaba..ta az 5 meterre levo sziklakhoz, hogy majd mire megyunk mar halott legyen. Szegeny szenvedett egy ideig, de aztan feladta a kuzdelmet. :(

Meg par orat ott voltunk pecazni, de tobb hal nem akadt a horogra. Igy is elegedett voltam, mert erre nem szamitottam, hogy ekkora halat fogok fogni. Egyre jobban ugy nez ki, hogy otthon is elkezdek pecazni.

Peca utan irany a kero, es az erkelyen halpucolas. Mak, hogy nemreg kapott Brett egy hordo sort, igy csapra vertunk es elkezdtunk a vacsi megcsinalasat. Grillen sutottuk meg, es melletettunk par csoves kukoricat. Isteni volt, es meg holnapra van legalabb ennyi!!!

Ez lett belole.

Helyi szokas szerint ment a halnak a csok (de lehet hogy csak szivattak vele)

A zsakmany

Mark es egy hasonlo kaliberu igazi amcsi csavo.

Amikor jon a hullam, es azt hiszed eddig nem er el...

A pecahely es a kornyeke

Egy rovid korbevideo a helyrol, ahol voltunk ma.

akos írta...

Köszönöm, értékelem! :)
Jó neked ott!!! Itthon sajnos szar az idő, még pecázni sincs kedve az embernek :(

Unknown írta...

Hmm cián, ezt mondom a dokinak.
Azóta lázcsillapítót és antibiotikumot szedek :(
Várhatód hogy meglátogassalak a nagy almában :)